Outsourcing
To proces delegowania procesu biznesowego firmy na strony trzecie lub zewnętrznych wykonawców, przynoszący korzyści, począwszy od niskich kosztów pracy, poprawy jakości, po innowacje produktów i usług.
Najpopulrniejsze formy outsourcingu to:
– stała cena
– cena za efektywność
– cena za sukces
– cena za jednostkę
Wielokrotnie analizowany temat o zaletach i wadach, zarówno outsourcing, jak i offshoring (usługi poza granicami kraju), mają bezpośredni wpływ na najwyższe i najniższe wyniki firmy i stały się kluczowymi komponentami definiowania sukcesu przedsiębiorstwa. Oto kilka najważniejszych powodów korzystania z outsourcingu.
Niższe koszty operacyjne i koszty pracy są jednym z głównych powodów, dla których firmy decydują się na outsourcing. Po prawidłowym wykonaniu ma decydujący wpływ na rozpoznawanie przychodów firmy i może przynieść znaczne oszczędności
Firmy również decydują się na outsourcing lub zlecenie na zewnątrz, dzięki czemu mogą nadal koncentrować się na swoich głównych procesach biznesowych, a jednocześnie delegować przyziemne czasochłonne procesy do zewnętrznych agencji.
Outsourcing i offshoring umożliwiają firmom korzystanie z globalnej bazy wiedzy i korzystanie z jej światowej klasy możliwości.
Uwolnienie wewnętrznych zasobów ludzkich, można wykorzystać do efektywnego wykorzystania do innych celów, jest również jedną z głównych korzyści, jakie osiąga się, gdy firmy zlecają usługi na zewnątrz.
Poprzez delegowanie odpowiedzialności na zewnątrz, firmy mogą uwolnić ręce z funkcji, które są trudne do zarządzania i kontroli, a jednocześnie przynoszą korzyści.
Niektóre firmy zlecają również outsourcing, aby pomóc im w rozszerzeniu i uzyskaniu dostępu do nowych obszarów rynkowych, zbliżając punkt produkcji lub świadczenia usług do swoich użytkowników i klientów.