WYZWANIA ITSM
Działy IT stoją przed wyzwaniami, takimi jak redukcja kosztów, zgodność z przepisami RODO i oraz modernizacja infrastruktury. Żądania kierownictwa dotyczące lepszej kontroli procesów IT, bardziej wymagających użytkowników końcowych i krótszych cykli realizacji, prowadzą do wyśrubowanych wymagań w zakresie elastyczności i szybkości reakcji.
ZARZĄDZANIE USŁUGAMI IT – ITIL.
Organizacje podchodzą do wyzwań, stosując zbiory najlepszych praktyk. Inicjatywy zwykle zależą od potrzeb operacyjnych, strategicznego dostosowania, dostępu do know-how i narzędzi dostępnych na rynku. Jeśli organizacja postępuje zgodnie ze standardami ITIL lub wdraża inne usługi, oraz rozwiązania takie jak GLPI, cele zwykle pozostają takie same: maksymalizacja korzyści płynących z wykorzystania technologii informatycznych i rozwój systemów, standardów i polityk zarządzania IT oraz zachowanie kontroli w firmie.
SPRZEDAWAĆ WARTOŚĆ GLPI
- Integracja
Zapewnienia rozwiązanie systemowe do zarządzania zasobami i zgłoszeniami IT
- Transparentność
Umożliwiśc menedżerom i użytkownikom biznesowym monitorowanie projektów, zgłoszeń i usług IT.
- Finanse i kontrola
Solidna kontrola wydatków podczas realizacji zadań, umożliwienia skuteczne podejmowanie trafnych decyzji.
- Business Intelligence
Udostępnienia menedżerom wskaźniki, raporty i inne narzędzia analityczne do tworzenia zintegrowanej karty wyników ITSM.
Oto najbardziej popularne wymagania do wdrożenia narzędzia ITSM.
Klienci najczęściej poszukują:
- wsparcia w obszarze zarządzania licencjami (ich zakup, przydzielanie do osób/funkcji, kontrolę posiadanych licencji itp),
- automatycznego gromadzenia, przechowywania i prezentowania informacji o urządzeniach wykorzystywanych przez pracowników (wraz z ich konfiguracją – komputery, telefony, monitory, itp),
- automatycznego gromadzenia oraz przechowywania informacji o serwerach,urządzeniach sieciowych wraz z ich konfiguracją oraz prezentowanie zależności występujących pomiędzy nimi,
- automatycznego gromadzenia oraz przechowywania informacji o aplikacjach i systemach wraz z ich konfiguracją oraz prezentowanie zależności występujących pomiędzy nimi,
- prezentowania zależności pomiędzy elementami aplikacyjnymi a sprzętowymi,
- wizualizowania skali awarii oraz badania wpływu pojedynczego błędu na całą architekturę IT,
- wsparcia podczas budowania planów rozwojowych systemów IT jako reprezentacja obecnego stanu architektury IT wraz z zależnościami pomiędzy poszczególnym elementami (narzędzie pracy dla architektów i analityków),
- wsparcie w procesach budowy środowisk IT poprzez udostepnienie aktualnej/właściwej konfiguracji poszczególnych elementów środowiska (skalowanie i odtwarzanie systemów).
Korzyści wynikające z zastosowania otwartego źródła w ITSM
Większość firm obecnie, korzysta z zalet korzystania z oprogramowania Open Source. Atutem oprogramowania Open Source są niższe koszty posiadania (TCO), skalowalność, korzyści z kontroli i elastyczności, brak kosztów zarządzania licencjami i niższe koszty modernizacji – konserwacji. Otwarta licencja chroni użytkowników przed zagrożeniami i wadami rozwiązań z jednego źródła. Co najważniejsze, jako użytkownik nie musisz polegać na pojedynczym dostawcy usług.
Wsparcie na etapie wyboru rozwiąznia, szkolenia konsultacje przed podjęciem decyzji, szkolenia przed i po wdrożeniu, utrzymanie aplikacji. 99NET od lat świadczy pomoc w zakresie obsługi GLPI, jednocześnie wykorzystuje system do codziennej pracy zespołu i partnerów.
WSPARCIE APLIKACJI
Wsparcie na etapie wyboru rozwiąznia, szkolenia konsultacje przed podjęciem decyzji, szkolenia przed i po wdrożeniu, utrzymanie aplikacji.
99NET od lat świadczy pomoc w zakresie obsługi GLPI, jednocześnie wykorzystuje system do codziennej pracy zespołu i partnerów.
KORZYŚCI ZINTEGROWANEGO NARZĘDZIA GLPI
Jedna zintegrowana aplikacja:
Zastępuje dużą liczbę samodzielnych aplikacji jednym zintegrowanym systemem, zmniejszając koszty utrzymania i liczbę dostawców.
Zgodność z przepisami:
Integracja Zarządzania Zmianami z Zarządzaniem Konfiguracją zapewnia „przejrzystą” historię zarządzania i zmiana w oprogramowaniu zgodnie z wymaganiami organizacji audytujących w sektorze finansowym.
Przejrzystość projektów IT:
GLPI umożliwia interesariuszom projektu sprawdzenie statusu projektu. Uprawnienia określają, czy użytkownik może czytać, modyfikować lub administrować projektem.
Śledzenie budżetu i postępu projektu:
GLPI prezentuje aktualne informacje o budżecie i postępie projektu. Informacje obejmują informacje o grafiku, koszty zewnętrzne, takie jak koszty podróż, koszty zlecenie i inne. iKoszty usług IT i kontrola finansowa:
Raporty wydajności i statystyki:
Zintegrowane mechanizmy raportowania, zapewniają wgląd w kluczowe wskaźniki procesó ITSM.
Zarządzanie portfelem projektów:
GLPI umożliwia zarządzanie listami projektów i żądaniami rozwoju oraz wspiera podejmowanie decyzji przez kierownictwo wyższego szczebla, zapewniając wszystkie niezbędne dane do rozwoju i kontroli projektów.
GLPI jest centralnym punktem kontaktu między dostawcami usług a użytkownikami / klientami na co dzień. Zaspokaja potrzeby komunikacyjne zarówno klientów, jak i dostawców IT.
Wszystkie zdarzenia są rejestrowane w systemie poprzez dedykowaną skrzynkę email, tworząc pojedynczy punkt kontaktu z klientami. Pracownicy mogą skutecznie śledzić i monitorować stan problemów klientów a klienci mają wgląd do statusu realizowanych incydentów i wniosków.
Moduł Help Desk, zapewnia klientom centralny i wygodny punkt odniesienia dla zgłoszonych incydentów związanych z IT. W dowolnym momencie można wprowadzać nowe zdarzenia, a już zarejestrowane incydenty można sprawdzać, w celu określenia ich statusu.
System GLPI, dzięki swojej modułowej architekturze, stosunkowo łatwo jest funkcjonalnie rozbudowywać i adaptować na potrzeby nowych procesów w firmie.
Dzięki modułowej architekturze i niskim ogólnym kosztom wdrożenia (open-source), jest doskonałą propozychą dla wielu działów IT i ich budżetów.
Skontaktuj się z nami i zapytaj o wycenę szkolenia i wdrożenia.
Kontakt e-mail: info@99net.pl