Korzyści i znaczenie wsparcia systemowego obszaru ITSM

Jeśli Twoja firma posiada aktywną obsługę informatyczną to korzysta ona z rozwiązań wsparcia dla usług IT. Tego typu rozwiązanie obejmuje między innymi rejestrację zgłoszeń od użytkowników i dostawców, zarządzanie bazami danych i ewidencję licencji oprogramowania. Zarządzanie wszystkimi tymi usługami IT jest niemożliwe bez odpowiedniego narzędzia wsparcia. Z odsieczą i pomocą przychodzą narzędzia ITSM (Information Technology Service Management). Korzyści płynące z narzędzi do zarządzania usługami IT są ogromne.

Zapotrzebowanie na nowoczesne narzędzia dla ITSM stale rośnie, ponieważ każdego dnia coraz więcej firm stara się automatyzować swoje procesy. Trendy rozwoju oprogramowania ITSM (link) wyraźnie potwierdzają rosnące zapotrzebowanie na wszelkie rozwiązania ułatwiające komunikację, automatyzujące obieg informacji w systemie i przyspieszające kooperacje zespołów.

Aby obronić się przed falą zgłoszeń napływających z każdego dostępnego kanału komunikacji zgłoszeń musimy uzbroić swój dział obsługi w IT w odpowiedni arsenał broni. Brak wsparcia systemowego często bywa dewastujące dla obsługi Service Deskowej powodując wyniszczające relokacje zasobów ludzkich (rotacja pracowników).

Czym jest ITSM

ITSM to skrót od Information Technology Service Management. ITSM zarządza, dostarcza i wdraża usługi IT w celu zaspokojenia potrzeb organizacji. To również proces projektowania i doskonalenia usług informatycznych, które firma oferuje swoim użytkownikom końcowym.

ITSM wspiera obszary, takie jak:

Użytkownicy końcowi (pracownicy i klienci korzystający z usług IT)
Usługi (oprogramowanie i sprzęt dostarczane przez IT i inne)
Jakość (skuteczność rozwiązywania problemów informatycznych)
Koszt (opłacalność rozwiązań informatycznych)
Biznes (strona, w organizacji która jest w stanie wykonywać swoje główne funkcje i osiągać zakładane cele)

Korzyści z uzbrojenia systemowego ITSM

1. StandaryzacjaITSM pomoże Ci sprawniej organizować i planować prace. Bogaty ekosystem narzędzi w ramach jednego systemu pomoże zbierać i organizować informacje potrzebne do realizacji skomplikowanych zadań. Usprawni komunikację pomiędzy klientem zewnętrznym i wewnętrznym a także przyspieszy wymianę informacji wewnątrz działu obsługi.
2. ROIKorzystanie z odpowiednich narzędzi planowania i weryfikacji budżetu pozwoli na szczegółowy wgląd w koszt, czas i nakłady do inwestycji.
3. WydajnośćPracownicy mogą działać wydajniej i ze spokojem, jeśli tylko otrzymają odpowiedni zestaw narzędzi.
Możliwość wielokanałowej rejestracji zgłoszeń, spójnej i rejestrowalnej komunikacji, prowadzenia bazy wiedzy i relacyjność zinwentaryzowanych elementów systemu znacząco przespiesza procesowanie informacji w wielu poziomach wsparcia IT.

Korzystanie z narzędzi ITSM eliminuje najczęstsze błędy poprzez ich identyfikację a potem dokumentację.
4. Wizualizacja przepływówSkomplikowane procesy ralizacji zadań w wielu scenariuszach jest często niemożliwe bez narzędzi wszparcia BPM (Business Process Management)

ITSM reguluje przepływ zgłoszeń, eskalację do problemów i wprowadzanie zamian poprzez zarządzanie zmianą.
5. OszczędnościKorzystanie z narzędzi ITSM pozwalają zaoszczędzić pieniądze i czas. Zadania mogą być wykonywane i procesowane znacznie szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Dostrzegamy znaczyn wzrost wydajności. Twoją pracę zauważą także klienci, doceniając skrupulatności komunikację. Zadowolony klient chętniej płaci faktury.

Zaoszczędzone pieniądze możesz zainwestować w reklamę czy marketing.
6. Zarządzanie majątkiemKorzystanie z narzędzi ITSM wyraźnie usprawnia zarządzanie zasobami w Twojej organizacji. Dzięki odpowiedniej organizacji struktury systemu śledzenie życia zosobu to tylko formalność.
ITAM (IT Asset Management) zyskuje uwagę nowoczenych organizacji zwracając się w stronę poszukiwań możliwości organizacji danych o sprzęcie i jego wpływie na inne elementy infrastruktury.

Zebrane zasoby mogą być połączone ze zgłoseniami i innymi danymi zorganizowanymi w obrębie systemu.
7. Eliminacja błędu człowiekaKiedy coś nie działa lub wychodzi poza plan, ludzie często obwiniają innych o swoje błędy.
Korzystanie z narzędzi ITSM zapobiegnie występowaniu tego rodzaju scenariusza. Jeśli tylko otrzymamy odpowiednie szkolenie w zakresie obsługi takiego systemu, możemy skuteczniej docierać do prawdy i bez szkody dla pracownika.
8. StatystykiOcena wydajności i efektywności pracownika jest łatwiejsza dzięki narzędziu ITSM. Zarządzenie firmą wymaga podejmowania decyzji i pracy na danych statystycznych dostarczanych przez użytkowników (klientów i operatorów)

Oceń przydatność posta
[Łącznie: 0 Średnio: 0]
99NET - Łączymy Ludzi i Technologie
© Prawa autorskie zastrzeżone