Trendy w rozwoju oprogramowania ITSM na 2022 (ankieta i statystyka)

Service Desk Institute wraz z Freshworks przeprowadziło badanie, w którym przepytano ankietowanych, co będzie trendy w ITSM w 2022 roku.

Odpowiedzi ankietowanychOcena
Chatboty i wirtualni agenci34%
Samoobsługa (Help Desk poziomu 0)32%
Doświadczenie klienta i XLAs (Experience Level Agreement)30%
Bezpieczeństwo (np. dostępu do danych)27%
Narzędzia do współpracy / kooperacja / komunikacja26%
Inteligentna automatyzacja26%
Najlepsze praktyki, frameworki, metodologie23%
Analityka predykcyjna (Predictive Analytics)20%
RPA (Robot Process Automation)19%
ESM (Enterprise Service Management)19%
Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja18%
Zrównoważony rozwój cyfrowy17%
Profilowanie klienta i mapy podróży15%
Samonaprawiający się system14%
Orkiestracja usług13%
Wsparcie wielokanałowe11%
Różnorodność i integracja11%
Praca cyfrowa9%
DevOps/Agile/Lean9%
IoT (Internet on Things)9%
Systemy low code/no code8%
Hiperpersonalizacja7%
Etyka i transparentność sztucznej inteligencji6%
Citizen development
Citizen Developers to osoby zajmujące się rozwiązywaniem problemów z różnych branż, które mają siłę i determinację, aby angażować się w tworzenie aplikacji, mimo że nie posiadają tradycyjnych umiejętności kodowania
6%
SRE – Site Reliability Engineering (w celu dbania o niezawodność usług)2%

Źródło: 4 Service Management Trends You Need to Know, 2022, Freshworks, SDI

Oceń przydatność posta
[Łącznie: 0 Średnio: 0]
99NET - Łączymy Ludzi i Technologie
© Prawa autorskie zastrzeżone